Informatii utile pentru calatoriile cetatenilor romani in strainatate
DOCUMENTE DE CALATORIE
Va rugam sa va asigurati ca documentele de calatorie, cartea de identitate sau pasaportul, nu prezinta urme de deterioare a elementelor de siguranta si sunt valabile minim 3 luni de la data terminarii calatoriei pentru destinatii din Uniunea Europeana si minim 6 luni de la data terminarii calatoriei pentru celelalte destinatii din afara Uniunii Europene sau in conformitate cu cerintele tarii vizitate.
Va recomandam sa va asigurati ca aveti la dumneavoastra documentele necesare si ca ati luat la cunostinta informatiile legate de gradul de siguranta in tara vizitata (medical, politic, social, economic).
Tarile care permit intrarea pe baza cartii de identitate sunt: Austria, Belgia, Bulgaria, Cehia, Cipru, Danemarca, Elvetia, Estonia, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Portugalia, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Ungaria. Pentru toate celelalte tari este NECESAR PASAPORTUL. Mai multe detalii gasiti pe site-ul Politiei de Frontiera: www.politiadefrontiera.ro.
In cazul persoanelor casatorite recent, nu se accepta Cartea de Identitate anulata (perforata) de autoritati in vederea emiterii unei noi CI.
Copiii care nu au implinit 14 ani si nu au carte de identitate, vor trebui inscrisi pe pasaportul unuia dintre parinti. In acest caz, parintii care au copiii trecuti in pasaportul lor, vor calatori obligatoriu cu Pasaportul.
Atentie! Tarile vizitate pot avea reglementari speciale (ex.: tari care nu accepta pasapoarte temporare).
Va recomandam, inainte de plecarea in strainatate, sa contactati ambasada statului in care urmeaza sa va deplasati, precum si ambasadele tarilor de tranzit, pentru obtinerea de informatii suplimentare privind conditiile particulare de intrare si sedere prevazute de legislatia nationala. Conditiile speciale de calatorie in statele de destinatie le puteti afla si de la reprezentantele diplomatice romanesti din strainatate.
Agentia organizatoare nu este raspunzatoare in situatia in care autoritatile de frontiera nu permit accesul turistului pe teritoriul statului respectiv. Totodata, nu are nici o responsabilitate daca turistului nu i se permite parasirea teritoriului unei tari de catre autoritatile de frontiera din statul respectiv. In aceste cazuri, turistului nu i se mai restituie contravalorea excursiei.
DOCUMENTE NECESARE PENTRU MINORI
Pentru minorii care calatoresc insotiti de un singur parinte, este necesar acordul celuilalt parinte exprimat printr-o declaratie autentificata la notariat. Daca celalalt parinte a decedat, este necesara o copie dupa actul de deces.
Pentru minorii care au un singur parinte declarat in certificatul de nastere, este necesara o copie a acestui certificat.
Pentru minorii care calatoresc insotiti de un singur parinte si acesta este divortat, este necesara hotararea judecatoreasca definitiva prin care i-a(u) fost incredintat(ti) minorul(ii) si copie dupa actul de divort. Daca hotararea judecatoreasca nu este definitiva, este necesar acordul celuilalt parinte exprimat printr-o declaratie autentificata la notariat.
Pentru minorii care calatoresc fara parinti si au fost incredintati unei terte persoane, este necesar acordul ambilor parinti exprimat printr-o declaratie autentificata la notariat precum si cazier juridic pentru persoana care ii insoteste.
Atentie! Daca nu va incadrati in niciuna dintre prevederile de mai sus, va rugam sa consultati site-ul politiei de frontiera: www.politiadefrontiera.ro si sa va asigurati ca intruniti conditiile prevazute de articolul 2 alin. 2 din Legea nr. 248/2005 cu modificarile ulterioare, apeland politia de frontiera la nr. de telefon 021.9590.
SERVICII CAZARE:
Hotelierii pot solicita plati suplimentare pentru utilizarea facilitatilor din camera si hotel (ex: minibar/frigider, seif, propoape la piscina etc). Va rugam in momentul sosirii la hotel, sa solicitati receptionerului sa va informeze cu exactitate asupra acestora. Distributia camerelor la hotel se face in momentul cazarii, de catre receptioner. Orice problema legata de amplasarea sau aspectul camerei se rezolva de catre client direct la receptie, asistat telefonic in caz de nevoie de catre persoanlul agentiei.
Clasificarea hotelurilor este in conformitate cu standardele existente in tara respectiva si poate sa nu coincida cu normele de clasificare din Romania.
Tipurile de camere pot depinde de disponibilitatea acelui tip de camera in hotel si pot varia in functie de hotel. Incercam sa ne asiguram ca hotelul ofera tipul de camera rezervat, totusi pot exista situatii cand in loc de o camera cu pat dublu poate fi alocata o camera cu doua paturi separate sau o camera cu pat dublu poate fi alocata in loc de o camera cu doua paturi separate. Va rugam sa luati la cunostinta ca majoritatea hotelurilor europene ofera doua paturi single alaturate pentru a forma un pat dublu. In timp ce toate preferintele legate de tipul de camera dorit sunt trimise la hotel, alocarea camerelor este facuta de catre hotel si depinde de disponibilitatea din momentul intrarii in hotel.
O camera tripla nu garanteaza trei paturi separate. Marimile paturilor si configuratia lor pot diferi. Acest lucru poate include si un pat pliant, un fotoliu pat, o canapea extensibila, etc. O camera cvadrupla este o camera pentru patru adulti, cu doua, trei sau patru paturi. Acest lucru poate include si paturi pliante. Aranjamentul paturilor poate varia considerabil.
Orice cerere suplimentara, cum ar fi pentru etaj superior, pentru camera de fumatori etc. nu e garantata in momentul rezervarii. Va depinde de disponibilitatea hotelului in ziua intrarii clientului.
INFORMATII UTILE REFERITOARE LA ZBORUL CU AVIONUL
Compania/companiile aeriene care opereaza zborurile din pachetul de servicii pot aduce diferite modificari zborurilor contractate, in functie de conditiile obiective din perioada de operare, pana la momentul plecarii pentru zborul/zborurile de dus sau dupa momentul plecarii pentru zborul/zborurile de intors. In urma informarilor primite de la compania aeriana, agentia va informa pasagerii asupra eventualelor modificari survenite independent de vointa sa si nu va fi raspunzatoare de eventualele inconveniente aparute.
Femeile care sunt insarcinate in peste 6 luni, au nevoie de un certificat medical cu acordul medicului de a calatori cu avionul. Compania de zbor si echipajul de bord isi rezerva insa dreptul de a decide daca permit sau nu imbarcarea persoanelor cu sarcina avansata (ultimele 2-3 luni).
Pasagerii care sufera de boli contagioase nu pot calatori cu avionul. Personalul aeroportuar si de bord isi rezerva dreptul de nu permite imbarcarea respectiv de a dispune debarcarea persoanelor in cauza. In cazul unor boli cronice, va rugam consultati medicul înaintea călătoriei cu avionul. Persoanele cu dizabilitati, cu mobilitate redusa sau supraponderale sunt rugate sa mentioneze aceste informatii (sau orice alte informatii de natura sa influenteze serviciile oferite) in momentul rezervarii.
Atentionare pentru călătorii cu stimulator de inimă: stimulatorul cu electrod unipolar poate fi supus unor interferenţe electronice în timpul zborurilor.
Umiditatea scăzută de la bordul aeronavelor poate provoca senzaţie de uscare a ochilor, buzelor şi nasului – pasagerilor care poartă lentile de contact le este recomandat să folosească pe perioada zborului ochelarii.
Va rugam sa va prezentati la aeroport cu 2 ore inaintea zborului si sa respectati regulile de securitate si cele impuse de companiile aeriane cu care veti calatori referitoare la bagejele de mana si de cala.
Dupa aterizarea pe aeroportul de destinatie, pasagerii se vor prezenta mai intai la ghiseul Control pasapoarte, dupa care isi vor recupera bagajele de cala din locul special amenajat.
Daca atunci cand ajungeti la destinatie observati ca aveti probleme in gasirea bagajului depus la biroul de check-in la imbarcare, va rugam nu parasiti aeroportul, ci depuneti o sesizare la biroul de reclamatii existent la terminal.
ASIGURARI RECOMANDATE
Conditiile de asigurare si tariful difera de la o companie la alta. Va rugam sa le solicitati pentru mai multe detalii.
- Deoarece pentru retragerile (din orice motiv) inaintea plecarii se aplica penalizari conform contractului pentru a nu pierde banii se recomanda plata (odata cu avansul / incheierea contractului) asigurarii “STORNO”, care prevede restituirea banilor cand nu se mai poate participa la excursie (conform conditiilor politei de asigurare) datorita imbolnavirilor, deceselor, accidentelor, furtul sau distrugerea pasaportului, devastarea domiciliului in urma unui incendiu, unei explozii, unui furt ori unei calamitati naturale, etc. Asigurarea “STORNO” se face la filiala unei societatii de asigurari din localitatea unde-si are sediul agentia de turism care a efectuat inscrierea turistului sau chiar la agentia de turism (daca efectueaza aceasta activitate).
- Cum Cardul European de Asigurari Sociale de Sanatate (CEASS) asigura numai accesul la tratamente medicale de urgenta efectuate in sistemul public de sanatate din tarile UE si Elvetia va recomandam incheierea unei asigurari medicale private de calatorie (valabila si in afara UE) deoarece: a) permite accesul si la serviciile clinicilor si spitalelor private (majoritare in comparatie cu sistemul public); b) suporta cheltuielile de spitalizare, de repatriere medicala cu ambulanta terestra (aeriana) si de repatriere in caz de deces si c) asista si tine legatura (24 ore din 24) in strainatate cu asiguratul.
Cele mentionate mai sus sunt informative. Va rugam sa contactati autoritatile responsabile in functie intrebarile pe care le aveti si de tarile pe care doriti sa le vizitati.
Linkuri utile:
www.customs.ro/ (AUTORITATEA NATIONALA A VAMILOR)
http://europa.eu/index_ro.htm (PORTALUL UNIUNII EUROPENE)